Ik vind het geen porem, zo'n reflectie ring.
A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM
Daarom leuk voor de wintersetup, zwarte velg met zwarte ring.
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Mensen ik wil morgen me auto weer eens een wax laagje geven. De blackhole en collinite 845 zijn een perfecte combinatie.
Zo had ik het de vorige keer ook behandeld. Kan ik nu naar het wassen gewoon de blackhole en de wax opsmeren, of moet ik toch eerst de oude laag weg halen?
Want de beading is iets minder geworden.
Ik denk dat je met beademing beading bedoelt??.
Lijkt mij dat als je de vorige keer Blackhole + Collinite hebt gedaan je nu wel kunt volstaan met een verse wax-laag. Dan komt de beading prima terug.
Blakhole is een sealant die je aftopt met een wax. Ik breng mijn sealant hooguit 2x per jaar aan (lente en herfst) en de wax ververs ik regelmatig in de zomer.
Kleine correctie: Black Hole is een glaze, geen sealant. Sealants zijn dingen als cancoat, SPN of een glascoating.
Verder zou ik gewoon even de auto afnemen met eraser of prep. En dan weer Black Hole en 845. Dan weet je zeker dat je weer en lange standtijd hebt.
Ik denk dat ik zelf aan de beademing moet....Dank JW! Glaze is de voeding/glans en wax beschermt het. Nog even op CC-forum gespiekt
.
Maar... is het dan zo dat je een sealant ipv glaze en wax kan gebruiken? Met een veel langere standtijd dan glaze en wax? Sealants/coatings zijn nog nieuw voor mij en heb ik pas ontdekt nav alle poetsverhalen hier... Heb Gyeon voor mijn velgen staan. Dat moet er binnenkort nog even op. Ik ben toch erg nieuwsgierig naar de resultaten daarvan. Heb er al hele goeie verhalen over gehoord.
Een sealant moet je volgens mij zien als vervanging van de wax. Het ligt er volgens mij aan welke variant je gebruikt of er een glaze onder kan. Bij Poorboys EX-P bijvoorbeeld wel dacht ik. Maar een glascoating of SPN moet je op een brandschone ondergrond aanbrengen. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik speel de vraag dus even door aan de usual suspects van dit topic.
Gyeon Rim schijnt erg goed te zijn inderdaad, alleen wel prijzig. Ik ben happy met m'n potje Wheel Sealant van PB.
Niemand houdt je natuurlijk tegen om over je sealant/coating om de x-aantal maanden nog eens een laagje wax toe te voegen voor een betere bescherming en terug een ultieme wetlook.
Persoonlijk heb ik mijn Nanolex coating (ultra paint sealant voor +/- 18 maanden bescherming) er ondertussen 1 jaar opliggen en heb hem in dat jaar denk ik slechts 2 keer in de wax gezet en mijn wagen parelt nog steeds mooi als het regent. Ik was hem ook wel met Nanolex reactivating shampoo.
Sealant is toch feitelijk een soort synthetische wax? De een bevat Cleaners dus kan niet over een glaze, de ander kan dat wel.
Standtijd is vaak goed maar wax heeft vaak weer die betere glimmende look.
En dan is ex-p inderdaad maar een gewone sealant en die coating spullen een verhaal apart.
Prima verwoordt @Gonadan. Sealant gebruik je voor standtijd, wax voor de wetlook. Kan prima over elkaar heen, al zullen sommige experts zeggen dat bepaalde combinaties elkaar standtijd beïnvloeden. Ik denk niet dat wij dat echt merken en anders na drie maanden gewoon nog een keer wax opzetten. Net zo leuk ook
Coating is een heel ander verhaal, die heeft een hele andere basis als sealant/wax.
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
Vandaag de 6 voor eerste sinds ik hem heb groots aangepakt.
Eerst gewassen en daarna de voorkop geclayed en vervolgens de auto geheel licht gepolijst. Toen Black Hole erop en daarna Natty's Blue wax erop. Vervolgens de rubbers weer zwart gemaakt en als laatste de ruiten met Rain X bijgewerkt.
Wat een bizarre diepe glans na deze dag hard werken zeg...
ImageUploadedByTapatalk1430157287.416896.jpg
ImageUploadedByTapatalk1430157306.594970.jpg
ImageUploadedByTapatalk1430157315.866602.jpg
ImageUploadedByTapatalk1430157325.002094.jpg
ImageUploadedByTapatalk1430157339.790711.jpg
Keurig Dennis! Staat er weer lekker bij!
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
Vandaag de A4 gekleid en in de Black Hole + Collinite 845 gezet. De vorige waslaag was nog van de poetsmeeting in november en was nu bijna uitgewerkt (alleen de voorbumper en de rechter portieren hadden nog wat sheeting).
![]()
Dank je! De E-tron bevalt heel erg goed. Boven verwachting. Vooral de technische snufjes zijn er hard op vooruit gegaan ten opzichte van de A6 uit 2010. En het volledig elektrisch rijden zit echt goed in elkaar (absoluut en relatief t.o.v. van die japanner).
Ik ga volgende week eens kijken wanneer ik tijd heb om samen de e-tron van een laagje glas te voorzien. Ik stuur je tzt wel een pb'tje om te zien wanneer jij kan.
Ben nu ook met een mooie E-tron bezig, ik sluit helemaal aan bij wat je zegt, echt een volwassen auto geworden en elektrisch rijden blijft nog steeds een vreemde gewaarwording. Ik ga nu glascoating aanbrengen, zal morgen een paar foto's plaatsen.
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -