A3 golfjes seatjes
Sent from my iPhone using Tapatalk
ik heb in beide gereden beide met 140000 km op de teller en vond de 2.0.tdi stiller sneller en de zesbak vind ik fijn. maar je zal toch niet met alle tdi problemen krijgen. zal na 6 jaar en 140000 km de problemen niet allang aan het lcht zijn gekomen en verholpen, ik merkte niks van dit alles
Ik denk dat de 1.9 die je gerede hebt geen 96kw was aangezien het een 5 bak was, dus sneller kan dan wel kloppen. Ik vind het verschil in snelheid minimaal al is de 2liter wel een tikje stiller inderdaad....soms zelfs heel erg stil.
Ik heb meerdere malen in beide gereden en 2 liters hadden problemen met koeling , balans assen enz, dan is het toch wel fijn om weer in je 1,9 te stappen en blij dat ze niet van mij zijn.
Ik weet niet of ALLE 2.0's problemen hebben. Sommige hebben de problemen maar merken het niet omdat ze hiervoor benzine reden en denken dat het gedrag bij een diesel hoort. Het is echter bekend dat een hoop 2.0 op den duur problemen geven en dat de betrouwbaarheid van de 1.9's in een veel hoger vaandel staan. Als je op safe wilt spelen lekker een 1.9 aanschaffen. Wil je meer power, dan lekker de auto laten chippen, want de motor leent zich er goed voor. Mijn oude 1.9 105 pk is zonder problemen naar 150 pk getild en dat was erg prettig rijden.
Hallo Pedro Sr.
Dank voor de vele reacties en oplossingen die je op dit item hebt gegeven.
Ik heb een A6 2.0 TDI uit 2005 en dus een BLB motor. Deze zomer ging het oliedruk lampje branden als de motor onder de 2.000 toeren kwam. Er was geen vreemd geluid te horen. De auto hebben we in Zwitserland achtergelaten. In Nederland heeft de garage de carter er onderuit gehaald en toen bleek dat de ketting en tandwielen van de oliepomp aandrijving geheel versleten te zijn. Reparatie kon alleen door een modificatieset te monteren. Dit is gedaan.
Tot hier niets nieuws in dit forum, maar ik ben benieuwd wat de kans is op ver/gevolgschade.
Als ik naar de tandwielen kijk, zijn deze al veel langer aan het slijten. Misschien is er dus al langer minder oliedruk in de motor geweest, maar ging het oliedruklampje niet branden.
Mijn vragen zijn:
- Bij welke druk gaat het lampje branden?
- Bij welke druk kan er schade ontstaan zonder dat het lampje heeft gebrand?
- Wat is de kans dat er alsnog schade ontstaat nadat de modificatie is doorgevoerd, en welke ervaringen zijn er op dit gebied?
Dank voor de reacties.
Grt Frank
2006 A3 SPORTB.2.0 TDI PD DPF motorcode BMM 2005~2008
Is dat een risicovolle 2.0TDI motorvariant?
Zie een mooie te koop staan met goede kmstand /optie verhouding.
2.0 schrikt me in principe af, maar de berichtgeving over slechte A3 2.0 versies lijkt beperkt tot 1 variant (BKD) ? Er zijn nl. 5 andere varianten...
wie o wie
Ik heb zelf 200.000km gereden met mijn vorige A3 (BKD 2.0 TDI).
Netjes warm rijden, verder normaal rijden. Beurtjes netjes optijd. Alleen de EGR-klep een keer versmeerd. Die is dus vervangen.
Ik weet wel dat de 170PK versie zeer slechte verstuivers heeft (Siemens).
Voor de rest liep het blokjes geweldig.
Hoe is eigenlijk te horen dat de oliepomp niet goed werkt? Is het alleen bij hogere toerentallen te horen en ook in de auto zelf en hoe lang duurt zoiets voordat het geheel kapot is?
Ik heb een A6 2.0 TDI uit 2005 (via autoweek.nl met BLB code)sinds mei 2010. Er staat inmiddels 205000 km op de teller en hoofdzakelijk korte stukjes.. jaja en toch diesel... De wagen is wel volledig dealeronderhouden.
In het boekje en de stencils van het onderhoud stond niets over een modificatie vermeld, zal dus ook wel niet gebeurd zijn.
Is er ook al iemand met bv. 300k op de teller met een BLB-blok zonder problemen of krijgen ze het allemaal.
Heb zelf ook een A6 2.0 tdi van 2005 gehad (BLB) met precies deze problemen.
Ik had de auto gekocht met 180k op de teller en bij 240 begon het probleem,
onregelmatig stationair lopen, inhouden tussen de 1500-2800 toeren.
Verstandig dat je de modificatie set laat monteren, dit kan je zeer hoge kosten besparen!
Ik heb zelf ongeveer 10.000 km gereden met rammel geluid en volgens de monteur was
ik nog echt net op tijd. Succes met het probleem.