Druk geweest met de 2 nieuwe audi's.
Het is zondag hè😆
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Vandaag het deurslot van het linker voorportier vervangen. De beruchte schakelaar werkte niet meer en daarom ging de binnenverlichting niet aan en het alarm niet uit. Het was even een klus, maar als je de ruit er uithaalt, met het frame, dan gaat het een stuk makkelijker.
Druk geweest met de 2 nieuwe audi's.
Het is zondag hè😆
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Haha 20" backplate
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Benzine
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Morgen gaat de mijne naar de garage. Ik kwam er afgelopen week achter dat bij de linker (grote) ventilator de ventilatorbladen los op het asje zitten. Hij draait nog wel normaal en loopt ook niet aan, maar er zit speling op. Hadden ze uiteraard nog nooit eerder meegemaakt bij de dealer. Diagnose stellen kon niet eerder dan 24 augustus en dan zou er nog een reparatieafspraak gemaakt moeten worden😱😱. Dacht het dus niet. Dat los ik wel via een zeer betrouwbare en goede universele garage op. Reparatie is geen sinecure. Front, inclusief de koeling moet gedemonteerd worden en dan kijken of de ventilator gerepareerd kan worden of dat er een nieuwe op moet. De komende dagen dus autoloos.
Gisteren een setje S4 sideskirts voor de B5 op de kop getikt, in mijn kleur! Ze zijn betrekkelijk zeldzaam (nieuwe bij de dealer kosten namelijk meer dan €1200), dus ik ben er erg blij mee. Morgen kleien/polijsten en dan eens kijken of de montage gaat lukken.
Ah oke, das wel ideaal!
Die beugels kan je altijd zelf nog maken, stelt opzich niet heel veel voor. Volgens mij waren de meeste beugels ook niet meer leverbaar.
Je huidige instaplijsten zal je moeten aanpassen of facelift instaplijsten zoeken, die hoef je niet aan te passen iirc.
Dit verzin je niet:
Gisteren zag ik een marktplaats advertentie van een sloop in Rotterdam: "A4 V6 biturbo". Kan niet, en op de foto zag ik dan ook een S4 blok. Dus ik vanochtend meteen gebeld welke kleurcode. Jahoor: LZ5L, mingblauw, mijn kleur. Maar de beste man had volgens mij geen idee dat hij een S4 (en ook nog facelift!) had staan. De prijzen waren meer A4-waardig. Ik heb nu S4 instaplijsten, een S4 teller en een zwarte facelift dakhemel met alle aanbouwdelen. Voor €150. Als ik zo op eBay kijk ben ik makkelijk €600 kwijt voor deze onderdelen, ook tweedehands. Er zat helaas geen S4 voorbumper op. En de achterbumper heeft een groot gat (10cm) en een grote scheur (30cm). Maar je kan niet alles hebben, zullen we maar zeggen.
Tijd vrij gemaakt om wat TLC aan de B7 te kunnen geven. Had 'ie hard nodig. Met forumhulp, anders had ik het niet gekund. Heel erg fijn.
-oliewissel, de vorige was 15 maand/15K km's geleden en dan vind ik het de hoogste tijd voor de 1.8t.
-interieurfilter
-luchtfilter
-nieuwe snub mount a.k.a. varkensneusje
-nieuwe Febi gasdempers koffer
Allemaal meer dan zinvol, hij rijdt weer als spreekwoordelijke zonnetje
IMG_6144.jpg
Maar da's nog niet al. Met nog 3,5 uur te gaan begonnen aan een detailingsessie zoals 'ie nog nooit gezien heeft. 10 jaar gebruik heeft sporen achtergelaten op het huidje . Ik vond altijd wat vuil afspoelen in zo'n doe-het-zelf hok al heel wat.
-wassen. kleien. afplakken. DAP's klaarleggen.
-De ergste problemen met een dap900 te lijf, voor het overige een dap500 over de panelen. Dat was allemaal geen overbodige zaak…
-Een flesje zwart sap uitwrijven, weet ik veel, en een potje geconcentreerde smurf ten slotte.
-rainX over de ramen, non ferro over de wielen.
Hij nog lang niet af. Maar: zo veel beter dan voorheen. Echt mooi. We hebben gedaan wat we konden doen, in de beschikbare tijd.
Probleem: ik ben me nu nog véél meer bewust van alle littekens die ooit nog verholpen zullen mogen worden. Irritante hobby is dat zeg. Krasjes/deukjes/chroom/steenslag/lossende blanke lak/roest/... Maar what ever. Ik ben blij!
IMG_6149.jpg
-met excuus voor de lap tekst-
Ziet er goed uit grollie.
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Haha thanks allen, heb het gevoel dat ik goed bezig ben zo
Ja dat is supersimpel. (Tenminste, zolang je er niet eerst tegels voor uit de stoep hoeft te trekken). Eerst 1, dan 2 en dan 3 tegels en je rijdt zo naar boven. tegel 1 en tegels 2 op elkaar naast tegels 3 en je staat keurig op een platformpje. Komt geen krik bij aan de pas. Kan evt ook met 4 wielen, is iets meer complex ivm ground clearance voor de achterwielen maar het kan wel.
Allroad naar garage gebracht vanwege storingslichtje en vermindert vermogen vanaf ca. 3000 rpm. Daarnaast klinkt ze dan anders. Misschien lekke slang..
iPhone 6s Tapatalk
..en weer opgehaald. T-stuk van de inlaat was boven en onder lek.