Bij mijn olieweging is er niks gewogen, maar auto naar 90 graden en met de "kast" eraan werd er een X-aantal millimeters gemeten en dit gebeurde na ruim 1000 kilometer weer. Daar kwam dan een X getal in liter per 1000 km uit.
Bij mij was er tijdens een meting ook meer olie ingegaan als dan de helft van het peil stok, dit hadden we ook in het 1.8TFSI topic besproken. Het lijkt erop dat ze er meer in gooien om sowieso die 1000km te kunnen rijden misschien ? Dus dan loopt ie ook later pas naar beneden op het display ?
Bij mijn olieweging is er niks gewogen, maar auto naar 90 graden en met de "kast" eraan werd er een X-aantal millimeters gemeten en dit gebeurde na ruim 1000 kilometer weer. Daar kwam dan een X getal in liter per 1000 km uit.
Hoe zit het eigenlijk met eventuele garantie op een uitgevoerde revisie? Want volgens mij is er geen garantie op onder garantie uitgevoerde reparaties, alleen maar op reparaties waarin jezelf een X-bedrag betaald hebt, is mij ooit eens verteld?! Want in dat geval kun je beter (bijvoorbeeld) de kosten van de distributieketting voor jezelf nemen.
Ook Shell Helix? Dit kwam ik tegen op internet dus heeft er misschien mee te maken?
Volkswagen stapt over op 0W-30 olie en Pon gaat mee in deze ontwikkeling! Shell Helix Ultra Professional AV-L-5W-30 wordt per heden vervangen door AV-L 0W-30
De afgelopen jaren hebben onze klanten naar tevredenheid gebruik gemaakt van de Shell Helix Ultra Professional AV-L
5W-30 motorolie. Tegelijkertijd zijn downsizing, emissienormen en brandstofverbruik een steeds belangrijkere rol gaan spelen in de wereldwijde automarkt en ook de Nederlandse markt wordt daardoor sterk beïnvloed.
Bij Volkswagen hebben recente motorontwikkelingen ervoor gezorgd dat Volkwagen een lagere viscositeit olie toepast voor de first fill af fabriek om te voldoen aan gereduceerde emissienormen en brandstofbesparing. Onze partner Shell heeft adequaat ingespeeld op deze ontwikkelingen met als resultaat een kwalitatief hoogstaande nieuwe motorolie genaamd Shell Helix Ultra Professional
AV-L 0W-30. Dit nieuwe product is gebaseerd op Shell’s unieke PurePlus Technology waarmee aardgas wordt omgezet naar een hoogwaardige, volsynthetische basisolie met geselecteerde moleculen en bevat vrijwel geen van de onzuiverheden die bij ruwe olie wel voorkomen. Shell Helix Ultra Professional AV-L-0W-30 met PurePlus Technology voldoet aan de 504.507 Volkswagen specificaties en kenmerkt zich door een verbeterde en stabielere viscositeit, minder wrijving, lagere verdamping en een lager brandstofverbruik.
Doordat de olie qua viscositeit (dikte) stabieler blijft onder zowel zeer koude als zeer warme omstandigheden gedurende een lange verversingstermijn biedt PurePlus langdurig een betere koude start en lagere verdamping bij hoge temperaturen wat resulteert in minder slijtage, een lager brandstofverbruik en een lager olieverbruik. Pon gaat mee in deze ontwikkelingen en schrijft per heden de nieuwe AV-L-0W-30 voor, vanwege de volgende redenen:
Verminderde leveringsbetrouwbaarheid van 5W-30 vanwege gelimiteerde beschikbaarheid van enkele basiscomponenten op de wereldmarkt
0W-30 is ook toepasbaar voor oudere modellen
Pon wil en kan niet achterblijven bij onze concurrenten
In verband met de overgang zal de nieuwe AV-L-0W-30 vanaf heden geleverd worden onder dezelfde condities als de huidige AV-L 5W-30.
SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L-0W-30 BIEDT DE VOLGENDE FUNCTIES / VOORDELEN:
Shell PurePlus Technology, gecombineerd met Active Cleansing Technology;
Superieure reiniging van zuigers;
Tot 1.3% lager brandstofverbruik ten opzichte van de AV-L 5W-30;
Superieure bescherming tegen slijtage, bij extreem lage temperaturen en koude start-up en onder zware omstandigheden en hoge temperaturen;
Superieure bescherming tegen corrosie;
Ongeëvenaarde bescherming tegen sludge en afzettingen.
Je zou denken dat als je veel korte stukjes met daarbij de nodige koude starts, dat de 0W30 de betere variant is, maar daar zal een specialist als @pedro sr. beter antwoord op kunnen geven.
Beste Nav, waar heeft u dit gedaan? ik heb helaas van een particulier een AUDI A4 Avant 2.0 TFSI benzine uit 2008 gekocht en na 600km al benzine op. bijgevuld een liter en na 200km alweer leeg. Dus gaan zoeken op internet en kom deze verhalen tegen Nu op zoek naar garage waar ik de reparatie kan laten uitvoeren.
Hoor het graag!
Allen,
Ik heb helaas van een particulier een AUDI A4 Avant 2.0 TFSI benzine uit 2008 gekocht en na 600km al benzine op. bijgevuld een liter en na 200km alweer leeg. Dus gaan zoeken op internet en kom deze verhalen tegen Nu op zoek naar garage waar ik de reparatie kan laten uitvoeren. Heeft iemand tips? qua garage en prijs?
Probeer nog wat te regelen met die kerel waar ik hem van gekocht heb (hij heeft dit namelijk niet verteld en wist het wel, dus verplicht om dit te melden). Maar moet wel een oplossing hebben. Dus als iemand tips heeft.... thanks alvast!
Informeer eens bij Hartog Tuning: http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84
Kost je 2900€ (advertentie op deze website van Hartog).
http://www.audiforum.nl/forum/marktp...ng-2900-a.html
Zou zeggen lees het eens door. Ten opzichte van de dealer heeft het wel wat voordelen.
Ik zou eerst even langs de plaatselijke audidealer gaan. Waarschijnlijk zullen ze een olieweging starten (welke gratis is) daarna kunnen ze je vertellen voor welke coulance je evt in aanmerking komt. Daarna kan je beslissen of je daarmee akkoord gaat of de reparatie bv bij Hartogh voor 2.900 euro laat uitvoeren. Na eigen zeggen gebruikt Hartogh een betere cillinder en olieschraapveer, maar in dit topic valt ook te lezen dat de audidealer inmiddels ook een verbeterde schraapveer gebruikt.
Oooohhh, hoe dat zo? Kun je me dat uitleggen? Ik was altijd in de veronderstelling dat mijn blok daar mogelijk ook last van zou kunnen hebben. Ik heb het in deze post al een keer gevraagd/aangekaart en de replies waren bevestigend.
Het zou wel een hele grote opluchting zijn als zijn blok/auto niet onder die categorie zou vallen.